موزه عاج فیل آن هم در مازندران!!

با اینکه در مازنداران خبری از فیل، این موجود دوست داشتنی آفریقایی و آسیایی نیست. اما علاقمندان به این حیوان پرطرفدار می توانند در تور شمال، در مکانی بسیارجذاب و هیجان انگیز با شگفتی های "عاج" این موجود مهربان و دوست انسان آشنا شوند. مکانی که در خاورمیانه نظیر ندارد و اثارش منحصربه فرد است. با تی فور تی همراه باشید.
اولین موزه تخصصی عاج فیل خاورمیانه در مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر گشایش یافت.


ساختمان قدیمی این موزه که در زمینی به مساحت حدود چهار هزار و 500 مترمربع و با زیر بنای 578 متر مربع در دو طبقه ساخته شده بود ، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان بازسازی شده است.
این موزه نخستین موزه تخصصی عاج در منطقه غرب آسیاست که آثار بسیار شاخص هنرمندان را در زمینه تراشکاری بر روی عاج فیل به نمایش گذاشته است. در این مجموعه 300 اثر ارزشمند و کم نظیر ساخته شده از عاج فیل توسط هنرمندان شرق و جنوب شرقی قاره آسیا و قاره آفریقا را در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.


موزه عاج فیل همه روزه در ایام نوروز از ساعت 9 صبح الی 20 آماده بازدید علاقه مندان و مسافران نوروزی تور شمال می باشد.
موزه عاج فیل و کاخ موزه رامسر از جاهای دیدنی مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر وابسته به بنیاد مستضعفان است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی تور شمال از مشهد می باشد.
علاوه بر موزه ها ، محوطه این مجتمع با داشتن گونه های مختلف گیاهان از ادوار و کشورهای مختلف یکی از باغ های زیبا و گیاه شناسی کشور محسوب می شود.